wtorek, 29 października 2013

Reklama iPhone 4 - największa ściema z wyświetlaczem Retina?



Też dałeś się nabrać z ilością ppi w nowym wyświetlaczu Retina?  (Foto z reklamy iPhone 4)




     W roku 2010 Apple ukazało nowego iPhona 4 - wszyscy byli zaciekawieni nowym wyświetlaczem Retina Display. Niedługo po konferencji, na stronie Apple.com mogliśmy obejrzeć reklamę przedstawiającą nowego smartfona. Mnie najbardziej zaciekawiła scena, w której Bob Mansfield prezentuje Retinę:

     Obraz po stronie lewej to stary wyświetlacz, który był montowany w iPhonie, iPhone 3G/3GS, iPad, iPad 2 oraz w kilku iPodach. Mieściło się w nim 163 pikseli na cal (163ppi). Retina posiada dwa razy więcej pikseli na cal: 163 • 2 = 326 ppi. I tutaj dochodzimy do sedna sprawy: skoro Retina ma 2x więcej ppi od starszego wyświetlacza to nich mi ktoś wytłumaczy wygląd prawej literki a:



     Retina ma nagle 10x więcej ppi od starszego wyświetlacza? Czy któryś z grafików ominął lekcję matematyki/techniki? Czy po prostu jest to zwykły chwyt marketingowy? 

Źródło: Apple.com